Zvyšujeme zisky strojírenských firem
Reference
Na našem strojírenském portálu www.zakazka.cz najdete desítky našich reportáží a na titulní straně tohoto webu je galerie vybraných reportáží z posledních let, takže další reference jsou celkem zbytečné, ale napadlo nás, že by bylo užitečné vám ukázat jeden z důsledků pravidelných reportáží z veletrhů, resp. pohled jak se vyvíjely expozice našeho klienta, pro kterého děláme pravidelně reportáže z MSV a také, jak vypadá celý proces na konkrétním příkladu.
Jedná se o společnost R.D.I. s.r.o., která se specializuje na špičkové stroje od italské firmy BLM Group, a to včetně produktů ADIGE a ADIGE-SYS. Velice aktivní a úspěšná firma si zakládá na perfektní podpoře, bezproblémovém servisu a výborných vlastnostech nabízených strojů. Kromě toho nabízí i přidružená řešení, takže její zákazníci dostanou vše od CAD/CAM návrhů až po sofistikované moderní měřící systémy. Divize R.D.I . nabízí i ostření pilových kotoučů.
Nejprve něco o historii. S firmou R.D.I. spolupracujeme někdy od roku 2009, ale v roce 2012 jsme vyměnili zastaralý redakční systém naší vlastní výroby za modernější platformu, přičemž jsme opustili většinu obsahu a začali portál budovat znovu. Do nového systému jsme překopírovali pouze několik málo článků ze starého serveru, takže již nejsme schopni prezentovat ty nejstarší články. Do roku 2010 jsme dělali reportáže pouze jako průřezové a hromadné, tj o akci samotné. V roce 2010 jsme začali podporovat naše obchodní partnery v individuálních reportážích a ohlasy byly fenomenální. Na základě zájmu firem tak vznikla nová služba, kterou stále vylepšujeme a tím se zvyšuje i zájem firem, které vidí, jak jim reportáže zlepšují profit z veletrhů. Naše první reportáže byly mnohem jednodušší a méně propracované, než jsou dnes. Je trochu úsměvné, vracet se tak daleko do historie a vidět jak tehdy vypadaly weby, reportáže a fotografie nebo videa. Dnes už jsme o pořádný kus dále, ale to je dáno přibývajícími zkušenostmi i neustále se zlepšující technikou.
3 části reference
Referenci jsme rozdělili na 3 části…
1. - historie reportáží
Formou fotogalerie náhledových obrázků vám předvedeme všechny starší reportáže z let 2010-2019. Ignorovat ovšem budeme články, které vydáváme před veletrhem a které mají za úkol pozvat návštěvníky na expozici firmy. Tady nám jde čistě o historii a důkaz dlouholeté spolupráce, která by nebyla možná, pokud by firmě nepřinášela profit.
2. - poslední reportáž z MSV 2022
Tady Vám ukážeme, jak to vypadalo na posledním ročníku MSV, který se konal před příchodem nemoci COVID-19. Rozsahem reportáž odpovídá ceníkovému tarifu PROFI. Součástí bylo několik článků a pozvánek před veletrhem, info v našem předveletržním newsletteru a další mediální bonusy.
3. - kompletní postup z roku 2020
Jelikož v roce 2020 byl zrušen MSV, firma se rozhodla uspořádat Open House - Den otevřených dveří. Byla to R.D.I. skvěle zorganizovaná desetidenní (!) akce, z které jsme udělali sadu reportáží, ale také jsme věnovali hodně energie pozvánkám a informačním článkům před zahájením akce. Na tomto příkladu si ukážeme, jak důležitá je tato forma obchodní komunikace a jak dobré výsledky může přinést..
1. Historie reportáží
V historii reportáží jsou patrné 2 předěly. V roce 2015 firma nevystavovala žádné zařízení a spokojila se stánkem pro obchodní jednání. Díky tomu ztratila velmi reprezentativní místo v hale B, resp. v pravé části hlavního výstavního prostoru (viz starší reportáže) a samozřejmě jsme neměli z čeho udělat reportáž, takže vyšel pouze článek o tom, co nového firma nabízí. Od roku 2016 se expozice firmy přemístily do zadní části haly B. Druhým předělem, který se týká nás a našich služeb, je rok 2018, kdy jsme začali používat profesionální řešení pro fotogalerie. To nám umožňuje udělat opravdu bohaté fotoreportáže a neomezovat počet fotografií na délku textu, jako tomu bylo dříve. K jednomu stroji jsme nyní schopni prezentovat i desítky fotografií a někdy i více samostatných fotogalerií, pro větší přehlednost nebo pro zachycení důležitých detailů.
Problémem, který prozatím neumíme uspokojivě vyřešit je kvalita zobrazovaných fotografií. Fotíme sice kvalitní technikou, ale následně musíme fotografie zmenšit, ořezat a komprimovat natolik, aby výsledek byl kompromisní vůči mobilním telefonům a pomalejším připojením k Internetu. Původní cca třímegabajtové fotografie se tak změní na komprimované obrázky s velikostí kolem 70 až 150 KB. To má pochopitelně vliv na kvalitu zobrazení, ale je to i pro vystavující firmy stále lepší řešení než pomalé načítání, které přestane zájemce bavit a z webu rychle odejde jinam, aniž by se seznámil s produkty. Tento problém mají všechny webové portály, magazíny a zpravodajské deníky a každý to řeší jinak. V příštím roce připravujeme nasazení technologie, která by měla problém vyřešit, ale musíme počkat na změny v prohlížečích, aby hromadně akceptovaly nové grafické formáty fotografií. Nicméně, již fotogalerie z MSV 2023 budou o několik stupňů lepší než v minulosti.
2. Reportáž z posledního veletrhu v roce 2022
V textu uvedeném výše jsme vám slíbili ukázku, jak pomáháme firmám zvyšovat návštěvnost na expozici. Stejný postup používáme už dlouhé roky a máme ho ověřen, resp. podložen konkrétními čísly, ale je na firmě, aby si tuto pomoc zvolila. Naše služby pochopitelně něco stojí a práce se musí zaplatit. Postup ke zvýšení návštěvnosti je součástí ceny za reportáž, takže firma si jen vybere rozsah, podle svých možností a velikosti expozice. Spolupráce také vyžaduje základní součinnost klienta, tj. časově pružné dodání potřebných podkladů a informací o tom, co chce na veletrhu vystavovat. Pokud jsou tyto podmínky splněny, pak vše ostatní je již naše starost. Připravíme články a pozvánky, firmu uvedeme v předveletržním newsletteru a začneme v promyšlených intervalech pracovat na motivaci potenciálních zákazníků k návštěvě expozice. V praxi to pak vypadá následovně…
1) Dne 14.9.2019 jsme vydali článek, který má formu pozvánky na expozici a informuje o připravovaných exponátech – Technologická řešení, která BLM GROUP nabízí na MSV 2022
2) Dne 28.9.2022, tj. 14 dní po prvním článku a 5 dní před zahájením veletrhu jsme vydali další článek – Špičkové italské stroje od BLM Group na MSV 2022
3) Dne 4.10.2022, tj. první den veletrhu jsme udělali reportáž a zveřejnili ji ve čtvrtek 6.10.2019. Většinou se snažíme reportáže nafotit v pondělí (nově začíná veletrh v úterý) a vydat v následujícím ranním vydání, abychom oslovili návštěvníky, kteří se na veletrh chystají v následující dny a dostali tak na stánek i zájemce, které zaujaly vystavované technologie a kteří původně návštěvu ani neplánovali. Nicméně máme doloženo, že i někteří návštěvníci si ráno přečetli reportáž a návštěvu zařadili do svého programu na poslední chvíli. Toto je velice účinný způsob, jak efektivně pomáhat vystavovatelům ještě v průběhu veletrhu! Fotoreportáž z MSV 2022 je tady – Inovativní stroje od BLM Group na MSV 2022
Mimo to jsme poslali e-mailové pozvánky na veletrh a vydali předveletržní newsletter, v kterých byl náš klient zmíněn a byla doporučena návštěva jeho expozice. Zakoupením reportáže si kupujete i naši metodu zvyšování návštěvnosti na stánku.
Tímto způsobem umíme navýšit návštěvnost stánku až o desítky procent!
3. Ukázka kompletní propagace akce
Akce Open House 2020 probíhala 10 dní, a to od 15. do 25. září 2020. Mediální podpora byla sjednána takřka na poslední chvíli, ale přesto jsme dokázali klienta uspokojit natolik, že naši spolupráci považuje za velice prospěšnou. Celkem jsme vydali 9 článků a reportáží. 4 články vyšly na podporu návštěvnosti ještě před zahájením akce, 4 reportáže jsme vydali během akce a 2 dny před ukončením jsme vydali ještě jeden článek, který upozorňoval na blížící se závěr akce a poslední možnost vidět prezentovaná zařízení v chodu a s doprovodnými konzultacemi odborníků z firmy R.D.I..
Nutno dodat, že nám trochu přálo štěstí, protože akce se konala těsně před zhoršením Covidové situace a zimními lockdowny. Bylo to také poprvé, co jsme točili opticky stabilizovaná videa na vysoké rozlišení 4K a vyzkoušeli i drobné animace. Klientovi jsme zhotovili také internetové grafiky k akci. To vše si můžete prohlédnout na chronologicky seřazené galerii vydaných článků…
Články vydané před akcí
Články vydané v průběhu akce
A nakonec rozdíly mezi FullHD a 4K videm
Na první ukázce je animované video v rozlišení FullHD (1080p), které mělo působit jako upoutávka na zbývající dny akce a v budoucnu bude použito jako součást pozvánky na další ročník. Druhé video je již v rozlišení 4K (2160p při 60 snímcích za sekundu) a jde o vyloženě produktové video, jehož účelem je ukázat práci stroje. Po střihu a dalším zpracování jsou videa umístěna na Youtube, odkud jsou následně sdílena do reportáží nebo na stránky klienta, pokud si to přeje. U animací je situace složitější. Umíme základní úpravy, titulky a nadpisy, různé filtry nebo doprovodné animace, ale to jsou časově velmi náročné záležitosti, takže se musí dopracovávat až po veletrzích a akcích. Pak taková videa ovšem mohou lépe reprezentovat firmu a její produkty a výborně poslouží pro začlenění do marketingové a obchodní komunikace firmy. Aktuálně pracujeme na vybudování vlastního videostudia pro pokročilé zpracování videí. Jedná se investičně i personálně náročnou záležitost, takže předpokládáme ukončení realizace v průběhu roku 2022.
Dává to smysl - vyzkoušejte to také
Tady jsme vám předvedli naši práci, mediální strategii a celkový přístup, prezentovali výsledky i to, že dlouhodobá práce na mediálním obrazu vede k prosperitě firmy. Zanechat zřetelnou internetovou stopu účasti na veletrhu se bezpochyby vyplatí, a to i z dlouhodobého hlediska. Vhodné a opakované oslovení odborné veřejnosti před veletrhem přivádí více klientů na stánek a vede k obchodním příležitostem a lepšímu využití nákladů na veletrh. Reportáž generuje zájemce o vaše produkty i roky po veletrhu. Pravidelné reportáže jsou silnou součástí budování značky a firmám pomáhají i v dobách, kdy jsou hospodářské krize. Právě tehdy se totiž zákazníci orientují na jistotu a dávají přednost zavedeným firmám, které nezanedbávají mediální komunikaci!